Akanishi Jin
» 2010-03-25 ~ 20:38:02 Japan «

Jag försöker hålla Johnny fandom på LJ så mycket som möjligt, men det känns inte som jag lyckas så vidare bra med det. Varför jag skriver här är också för att jag har för många i min friendslist som är i huvudsak Jin girls, så för att undvika att hamna i konflikt med dem är det bättre att jag spyr ut all galla på den här sidan där ingen läser...

Det har varit så mycket drama på sistone kring Jin, men kanske inte så konstigt egentligen. Det senaste nu är att KT-TUN ska ha en Asien-turné, men A ska inte med, för han ska nämligen ha sin egen solo konsert i LA. Han ska hålla tre konserter på två dagar. Okej, ge honom en vecka. Men trots det ska han stanna ett halvår i USA, för att som det stod nånstans i nån blogg, göra reklam för Johnny's i USA. Tror du på det?

Jag vet inte ens varför jag bryr mig. Men det känns knasigt med ett band som består av sex medlemmar att en medlem går och lever sitt eget liv vid sidan om. Och han verkar mycket lyckligare när han är på soloturné än när han är med sina bandmedlemmar. Är det inte lika bra att han verkligen går sin egen väg då och slutar hålla gruppen på halster (heter det så??) eller på sträckbänken, så de kan gå vidare. Och fansen kan gå vidare. Som det är så haltar det ju bara.

Det är många blandade känslor just nu överallt. Fansen är besvikna på det som har blivit bestämt, och det är inte ett dugg konstigt. Hade nån talat om för mig att KAT-TUN ska hålla konsert i (låt säga) Stockholm, dit jag helt plötsligt har helt andra förutsättningar att gå på deras konsert och äntligen, äntligen få se dem på nära håll... och så får jag reda på att min favoritidol, den för vars skull jag lyssnar på gruppens musik, köper deras album och DVD-konserter, han ska inte med. Han åker till Grekland för det är där han vill vara. Helst resten av hans liv. (Vem vet, jag kanske hade åkt till Grekland istället... XD). Då vet jag inte om jag hade blivit så glad...

Jag förstår samtidigt att Jin vill jaga efter sin dröm. Jag förstår precis hans längtan, att "gräset är grönare på andra sidan jordklotet". Det är mycket mer spännande att få leva och verka i det land man är "besatt" av än att bara gå runt och dra i det land som man har levt hela sitt liv, med noll spänning. Problemet med Jin (om det nu är ett problem) är att han inte verkar kunna anpassa sig i Japan. Olik de andra som accepterar samhällets (oskrivna) regler, hierkin, "ge allt för jobbet även om du dör"-anda, imagen är det viktigaste och du kan inte leva ditt liv som du vill eftersom du är idol och har förpliktelser mot fansen, så tror  jag att Jin längtar efter friheten att få göra som han vill. Han vill säkert ha sin karriär, men han är inte beredd att ge allt för den. Han vill vara känd, men samtidigt är han inte beredd att möta baksidan av medaljen. Amerika för honom är nog frihetens land och jag tror säkert han hade en bra tid där när han pluggade där ett halvår. Det kanske öppnade upp hans ögon det finns andra alternativ, en annan livsstil.



Jag kan förstå att han vill leva ett liv för sin egen skull och inte för andras, för fansen, för de som tjänar pengar på honom eller för hans bandmedlemmar. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att han ger ett omoget intryck, som en tonåring som tror att han klarar av allt och tar lite hänsyn till omgivningen. Jag har väl inte haft så bra intryck av honom på sistone. Den bild han ger känns som han är en slags playboy som super och festar, tror att han är cool när han räcker fingret och svär på engelska och sjunger halvdåliga (eller heldåliga beroende på hur man ser det) sånger med knakig engelska (och de här die-hard fansen menar att han är såååååååååå "talented, it's a waste if he doesn't do what he is best at"). Det gav mig en bild av en ytlig människa. En ytlig idol. Det var faktiskt mitt första intryck av honom när jag kom i kontakt med KAT-TUN, men jag tänkte att jag skulle försöka att inte vara fördomsfull.

Han var (observera var) bland mina tre favoriter, eftersom jag tyckte han trots allt verkade ha ett djup efter det där första intrycket. Det var skoj att se honom när han dummade sig med sin pojkaktiga charm. När han är som bäst är han väldigt charmig, cool och sexig och dansar otroligt bra. Jag har inte mycket till övers för hans röst eller sång, jag tycker inte alls han är så bra som många påstår, men däremot dansar han bra och vet var han har sin kropp. Men tyvärr beundrar jag inte hans attityd.

Jag har för mig att min antikänsla började med idiotin från Jin-fansen, deras kommentarer och lama ursäkter för honom, typ han bryr sig inte om sina fans och kan vara otrevlig mot dem, "men vi bryr oss inte för han är så snygg och sjunger så bra, vi tycker bara han är sååå cool när han snäser av de där efterhängsna idioterna till fans". Sådan idol, sådana fans, eller hur säger man? Så nu är jag tillbaka till ruta 1.

Du undrar kanske vad problemet är? Jo, problemet är att jag inte borde bry mig och ödsla tid på att störa mig på honom. Idoler är som kläder, gillar man inte dem så är det bara att byta ut. Eller hur...? Det är den tragiska sanningen, det finns inget "för evigt" när det gäller idoler: de är endast en produkt som säljer högt en viss period och endast så länge de klarar av att hålla konsumenternas intresse vid liv. Ett simpelt misstag kan leda till förlusten av många fans... Som sagt, jag vet inte ens varför jag är så upprörd, för jag kommer varken att åka till Japan/Asien för att se KT-TUNs turné, eller ta mig över Atlanten och den amerikanska kontinenten för att gå på Jins konsert (bevare mig väl!), så egentligen borde jag gå och göra nåt nyttigare än att sitta här och spy galla över någon som inte ens bryr sig (eller känner till min existens).

Jag ska gå och dammsuga. T_T

~*~*~

Å andra sidan, om man ser det från den ljusa sidan, så om KT-TUN åker runt i Asien och A är i Amerika, då går ju KAT-TUN verkligen "worldwide" som de sjunger i sin sång. XD~


第十二週

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Jag har läst hela ditt inlägg, tänkte bara säga det. Haha.



Eh, kan inte du skaffa dig ett våffeljärn? Jag har ju inga pengar!

2010-03-27 @ 21:13:55
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Ja visst det kan vi ha, men det är du som har våffle-cravings, jag har fått min dos för i år. Jag kom på att jag är inte så jäkla förtjust i det, jag är mer en pancake-person. Men fixa ett järn så käkar vi, eller så får du nöja dig med pancakes.

2010-03-27 @ 21:25:59
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Elli

Tjena!!!



Har designat en bikini på nelly som enligt mig är kanonsnygg!! Så kika in och ta en titt och om du vill får du gärna lägga en röst :) http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=ilt8QX41YyocyjdfO6lLTs4t#bikiniGallery



Kram

2010-03-27 @ 21:40:52
URL: http://typwow.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Eller så rullar vi en massa pannkakor, packar med oss det och äter det ute på en picknick! =)

2010-03-28 @ 01:06:08
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Kusse

Jag har packat ner "mitt" våffeljärn, så vi ska grädda våfflor på söndag. Mums, slurp slurp.

2010-03-30 @ 21:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0