王祖藍生命見證
» 2012-06-16 ~ 11:03:45 Tro & livsstil «

Igår kväll när jag var oerhört trött men ändå hade lite svårt att sova, surfade jag runt på YouTube och lyssnade på lovsångsmusik och hittade Wong Cho Lam när han sjunger 你永遠不改變. Märkligt att han dyker upp bland all lovsången tänkte jag, men vilken fin låt, och sen började jag lägga märke till texten (ja, jag gör inte det alltid...) och döm om min förvåning när jag upptäckte att det inte är en romantisk kärlekssång han sjunger... Han sjunger om Gud!

Jag hade ingen aning om att 王祖藍 är kristen. Så i sidpanelen för relaterade videor klickade jag på videoklippet där han berättar om sitt möte med Gud och hur det har påverkat hans liv. Det är faktiskt ett väldigt 感動的 vittnesbörd. Han är en talare med stor humor även när han talar om allvarliga saker.

Hans vittnesbörd sträcker sig över 4 videoklipp. Här är första delen:




王祖藍生命見證

Trackback
RSS 2.0