Ponyo-sången
» 2009-10-31 ~ 00:29:26 Japan «

Förutom att jag tycker att Miyazakis nya film Ponyo (om guldfisken och pojken) är otroligt söt så har jag fått sången på huvudet också. XD~

Hittade lite olika versioner på Youtube. Finns hur mycket som helst, kan tyvärr inte lägga in alla här....

Originalet, som jag - förstås - gillar bäst är på japanska och den är bara så SÖÖÖÖÖT!
Den officiella PV är inte tecknad, och de pratar i videon, men den funkar väl också. Den lilla flickan som spelar är rätt gullig...




Sen finns det ju de som verkligen vet hur man DÖDAR en fin sång. Den här videon beskriver väldigt väl mina känslor. Jag vet att jag har fördomar om amerikaner, men bara lyssna på detta! >.<


Ja, sången dödde. Sorgligt. T_T

För att få tillbaka humöret ska ni lyssna på den här killen. Han är otroligt duktig, tycker jag. ^^



Så. Nu är det dags att gå och se filmen om ni inte har gjort det redan! XDD

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

USA borde inte, någonsin, få dubba sina grejer. Dom må vara bra på sina egna grejer, men inte på andras...



Jag gillar killen som spelar, skitbra! :)

2009-11-01 @ 11:34:29
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0