Tala om för mig...
» 2010-01-18 ~ 15:31:42 Japan «

... varför jag ska köpa en DVD-box för ca 1880 kr när jag kan gå online och se den gratis och dessutom finns det subtitles så att jag FÖRSTÅR till fullo vad de pratar om i serien?

Det satsas tydligen inte ett dugg på den utomjapanska marknaden, jag undrar ens om de vet att den finns (utanför Asien i alla fall). Det är kanske därför det funkar så bra fortfarande att folk laddar upp och ner med serier utan att vara rädda för att bli fast?

Men ibland förstår jag varför den legala sidan har så svårt att konkurrera med piratsidan, jag menar, sälj för skyhöga priser med inga fördelar alls. Fansubs är både gratis, har bra kvalité och ligger hästlängder före när det gäller översättningen. Är det någon som inte hänger med i utvecklingen, eller...?

Förresten, på tal om att sälja dyrt... köper verkligen de japanska fansen dessa megadyra DVD-boxar?? Hade jag bott i Japan och haft TV och inspelning hade jag spelat in alla avsnitt av serier jag gillat. Varför skulle jag köpa dem för dyra pengar?

O.o

Kommentarer
Postat av: Neha

Jag har gjort det en gång, men jag är svensk så:P

2010-01-21 @ 12:30:49
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0