Ny leksak
» 2011-10-13 ~ 20:44:46 Mode «

Min vackra, fina telefon (se inlägget nedan) dog till min förtrytelse en plötslig och oförklarlig död nyligen.  

Många av mina kompisar och bekanta hade alla börjat att använda Smartphones och Android-telefoner och Iphones och jag-vet-inte-vad-allt-heter och jag var så nöjd med min gamla, nätta tjockis-mobil. Den var så fin, och kändes så bra i handen och jag kunde ringa och smsa och lyssna på musik och väckarklockan funkade perfekt för mina behov (den bländar inte när alarmet går igång, vilket skärmtelefoner gör, suck!) och jag kunde till och med surfa (långsamt och dyrt förvisso men ändock surf) om jag var tvungen och dessutom var den pimpad med fina pärlor från Japanresan. Jag var totalt nöjd och fast besluten att inte ge efter för omgivningens trender inom mobilvärldens nyheter. Att ha internet alltid tillgängligt, nä, jag ska ju försöka att inte vara så uppkopplad hela tiden. Ju. Det var så jag tänkte.

Tills den dog. T_T

DÅ tog det emot att köpa en gammal "vanlig" hederlig telefon igen. Jag menar, för samma pris, ska jag verkligen nöja mig med att ligga EFTER med teknikens nya gullgrisar? Jag älskar viktelefoner, men de är trots allt fortfarande av den gamla skolan (viktelefoner som är skärmtelefoner med Android? Ah! Men nä, har inte sett nån sådan hittills...). Så det var dags att surfa efter en ny telefon och titta efter vad som fanns på marknaden. 



Jag föll rätt snart för Sony Ericsson Xperia Mini Pro. För att... den ser ut som en minidator (jag menar, ett minitangentbord... WHOAAAA!!) och den är tjock och kort och så sööööööööööööööööööt. ♥ Den vita färgen påminner också väldigt mycket om min gamla telefon, så ja... jag ska vara ärlig och säga att jag föll för utsidan. XD~

Fortsatte att läsa recensioner och dylikt och gillade det jag läste, så vad fanns det att tveka om?
Nu längtar jag bara efter att komma på HUR jag ska pimpa den här nya telefonen, hihi. ( ^_^)v

~*~*~*~*~

En annan baksida av att den förra telefonen dog är att alla människor jag träffat EFTER min tid i Falkenberg har jag förlorat nummer till. Hoppas bara att de ringer upp mig nån gång... ^^;

Kommentarer
Postat av: JENNY ♥

Ja den är ju faktiskt förjävla söt, jag älskar tangentbordet på den med, sååååå coolt och sött. Nu är det bara PIMPA PIMPA PIMPA!

2011-10-16 @ 22:27:46
URL: http://yannails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0