Kan du skilja på kineser, japaner och koreaner?
» 2012-03-31 ~ 20:28:42 Mode «

Gulingarna ser likadana ut och det är svårt att avgöra vilket folkslag de är så länge de inte öppnar munnen och pratar. Eller är det så? Om man tittar på t ex idolerna så finns det vissa saker som faktiskt är annorlunda. En viss stil är mer japansk och en annan mer koreansk.

Här nedan är 15 bilder av olika asiatiska manliga artister. Se om du klarar av att lista ut vilken nationalitet de har. Några är jättelätta, andra svårare, men helt omöjligt är det inte. ^^

De kvinnliga artisterna har jag dessvärre svårare att se skillnad på, samma stil överallt i hela Asien ju... -^^-


Kan du se skillnad på dem?


1. Detta är en total give-away. Känner du mig någorlunda bra kan du svaret. ^^v


2. Han är kristen och på en av sina konserter framförde han en lovsång på sitt solonummer.


3. Mina ledtrådar leder nog ingenvart... Du får väl gissa istället. ^^;


4. Han behöver hitta en bättre stylist till sina konserter.


5. Han har åkt på en roadtrip genom USA själv. När han spelar in drama hittar han alltid på nåt tecken som han lyckas få sina medspelare att göra.


6. Jag tycker att han passar bäst i historiska kostymdramaserier, när han spelar i moderna dramaserier blir hans karaktärer något av en toffel... T_T


7. Jag känner inte honom så väl.


8. Han är också kristen och gillar att briljera med sin engelska.


9. Han är lång. Och han sjunger inte.


10. Han är lite äldre nu, men jag tror att han fortfarande är ganska poppis.


11. När jag bodde i Falkenberg lyssnade jag mycket på hans sånger.


12. Jag vet inte varför han alltid ser så sur ut... O.o


13. Han är nog väldigt känd. XD


14. Han är gift och väntar barn.


15. Är det han som är kort eller är det hans motspelerskor som är långa...?

~*~*~*~

Svaren kan du hitta här på min andra blogg.

Kommentarer
Postat av: Linn (mydiorama)

Jag gissade först och kollade sedan på svaren. ^^ Jag hade två fel, nr 10 och nr 12. Jag är rätt stolt eftersom jag varken är så inne i koreanska eller kinesiska dramas/musik. Men Meteor Garden var det första dramat jag såg och det gav mig en liten fördel :P

Men du har rätt, bland kvinnorna är det svårare att se skillnad, men den syns ändå rätt tydligt ibland.

Jag har varit väldigt inaktiv på LJ, har skrivit i min svenska blogg mest. Hoppas det är bra med dig! <3

2012-03-31 @ 23:00:11
URL: http://wildsofmyheart.blogspot.com
Postat av: Sanja Nykjär

Kul lek.. fick dock endast 6 nationaliteter korrekt..

=)

2012-04-01 @ 13:59:32
URL: http://sanjasfoodblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0