Min rank på JClass har dalat... >.<
» 2009-11-15 ~ 20:02:53 Språk «

Ja, så går det när man inte håller igång utan tar en paus och låter alla andra köra förbi en... Det som 'räddade' mig är väl förmodligen att jag befinner mig på Level 2 och det tar en stund för nybörjarna att kämpa sig upp. Fast det gäller för mig att kämpa mig upp till Level 3, så lever jag säkrare. Eller min rank i alla fall. Hehe...

Varför det är så viktigt med rank? Tja... jag tjänar väl inte direkt på det, eller det gör varken till eller från för mina japanska språkkunskaper, men jag vill helt enkelt bara ha en bra rank. Så är det. XD

Tog en paus från alla glosorna och tittade in på den här sidan som handlar om grammatik. Han som har skrivit den heter Tae Kim och om jag har förstått det rätt så är han asiatisk amerikan, fast jag vet inte om han är kines, japan eller korean. Jag tror han är korean. Nåja, det spelar ingen roll. Men jag kan rekommendera den här sidan starkt, väldigt grundläggande. Bättre än många språkböcker jag har sett och läst - och det bästa av allt - det är GRATIS. Nej, det är inte sant, det bästa är att det är lättfattligt och börjar från grunden, med bra förklaringar och intressant historia. Och så har han lite övningar man kan göra efter varje avsnitt.

Har suttit ett antal timmar och pluggat grammatik, men nu är det fullpluggat i huvudet för idag, måste ta en paus och låta hjärnan få vila lite.

Vet inte varför, men när jag håller på med japanskan får jag ofta ett sug efter att skriva kinesiska tecken, så det ska jag nog göra en stund nu, innan jag går och lägger mig. Måste även hålla det språket levande, det är så ringrostigt nu så jag knappt kan skriva ett brev ju... >.<

加油!!

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Äsch, så länge jag kommer ihåg hur jag skriver mitt namn så är det väl tillräckligt....hihihihihi

2009-11-17 @ 16:08:48
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Woh, där var du snabb på att kommentera, hann ju inte ens redigera klart inlägget haha..



nja, men jag har ALLA mina grejer på bordet istället så ser man vart dom är när man behöver dom! :)

2009-11-19 @ 20:15:33
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahaha.. japp, jag visste väl att du var mitt största Fan! ;D

2009-11-19 @ 21:04:26
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0