Shopping på Second Hand
» 2009-11-25 ~ 22:31:11 Allmänt «

En solig lördag frågade pappa om jag ville hänga med till Pingstkyrkans Second Hand-butik. Han hade nämligen kollat upp ett fint hörnskåp där. Så jag hängde på. Jag kanske kunde hitta några billiga leksaker till jobb.


Klicka på bildlänken för att komma till deras hemsida!


När vi väl kom dit fastnade vi direkt på möbelavdelningen. Pappa skulle visa sitt hörnskåp och sen ramlade vi över ett stort matbord på vår väg till kaféet där vi skulle hälsa på faster som var där och hjälpte till denna dagen. Varför vi blev så begeistrade berodde på att träet skulle passa SÅ bra till taket och golvet i vårt vardagsrum. Ja, även hörnskåpet matchade. Efter en timmes funderande och lite fika köpte vi både bord med tillhörande stolar och hörnskåp. Allt gick för 750 kr. Jag tyckte det var ett bra pris.


Pappa som stuvar in sina teblad i sitt nya fina "teskåp".


Möblerna är svenska, men nåt avslöjar ändå att det är kineser som bor här... ^^;
(Ja, bordet är stort när man lägger till två skivor i mitten. Men för att spara plats är den runda formen bra till vardags).


Syrran blev också glad, för hon fick ärva vårt gamla vita matbord med tillhörande stolar.

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Haha! Pappa är så söt, ser överlycklig ut för te-skåpet och det kan jag förstå! Den är jättefin :) Det blev super med bordet & stolarna också! Det enda som är lite "fult" är att elementet syns nu, den är inte så sexig. Och imorgon ska MINA nya stolar få en omklädnad också! OOOHH, exited!! :))

2009-11-26 @ 00:34:39
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Kusse

Det blev ju riktigt fint! Luftigt och lite mer space för alla människor som springer runt där. Sen är det ju bra att han fått någonstans att förvara sina te-saker och sitt te. Man ser riktigt hur han myser, hihi. Först blev jag lite förskräckt över det lilla bordet. Hur ska vi få plats med alla mat och hela familjen på det minibordet???? Ja, familjen ska inte var på bordet utan runt om bordet förståsss. Blev lite lugnare när jag läste att det fanns extra skivor, men blir inte helt lugn förrän jag sett det med egna ögon.

2009-11-26 @ 14:29:54
Postat av: Anna

Jag tror att den avslöjande faktorn är riskokaren :p

2009-11-29 @ 10:58:36
Postat av: JENNY HSU ♥

Haha.. Det var ju inte meningen att du skulle läsa det än, när jag åkte hemifrån kom jag på att jag skrev att jag hade köpt en julgran, men det var ju inte jag som köpte den... ;D Har ändrat det nu! Hehe PUSS PÅ DIG!!!!!!



Haha, jaså? Va gullig han är.. är han ute och vandrar själv? Du var inte så intresserad eller? Hehe.. Du får fixa lite mer ljus då.. vi har fått lite såna .. julstjärnor av marcus föräldrar, ska fixa det när vi kommer ner ;D

2009-11-29 @ 17:47:06
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



Fan va söt pappa vi har hahahahahahahaha



Berättade för marcus, vi fick oss ett gott skratt. så gulligt.... fniss!



Hoppas att pho var gott!! :) Jag vill också gå ut och äta pho med er!

2009-11-29 @ 19:48:21
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Tack!..



Eh, det är ju det jag har sagt hela tiden!!! Den luktade bajs och flagnade av direkt... är det ens ett nagellack! :P

2009-12-06 @ 11:41:16
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Haha, mm men jag tror inte det är en bra idé att äta den..

2009-12-06 @ 20:27:22
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Gia Le

Oj! Hörnskåpet passade verkligen jättebra! Ser nästan ut som om den växte från golvet :P

Din pappa ser så glad ut, hört massa gulligt om honom från Jenny (:

2009-12-09 @ 00:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0