Äntligen min tur att bli sjuk
» 2010-02-05 ~ 20:34:46 Allmänt «

Kollegor och vänner som blir sjuka och får feber och kan stanna hemma hela veckan... hur ofta har jag inte avundats dem. Ja, nu blev det min tur.

Det började med huvudvärk och halsont på jobbet. När jag kom hem hade jag frossa och mycket riktigt feber. Nätterna var värst, det kändes som huvudet ville sprängas och eftersom jag behövde mycket vätska vaknade jag varannan timme av att jag behövde springa på toaletten. Ingen nattro att tala om. Naturligtvis kom halsflussen som på beställning också. Lika bra att få allt på en gång. Men när jag fick medicin för det försvann smärtan i halsen ganska kvickt och febern återvände inte. Jag blev frisk lite väl fort, kändes det som... T_T



Även om jag hade längtat efter att sova bort dagarna i sängen så blev det lite tråkigt i längden. Det finns inte så mycket sysselsättning förutom att sova, och kanske lyssna på musik, men ju mer man sover, desto groggy-gare blir man. Kan inte sova 24 timmar, tyvärr. Så jag flyttade ut till vardagsrummet där jag åtminstone kunde se på TV, och äta. ^^



Familjens sjukmat. Mamma lagar det åtminstone en gång när någon blir sjuk. Det ser inte mycket ut, men är faktiskt riktigt gott, allra helst när man ätit jock (gröt av jasminris) några dagar och känner för nåt lite matigare. XD~



Pappa var övertygad att jag förgiftade luften på ovanvåningen med mina virus och bakterier, så han krävde att jag skulle vädra med jämna mellanrum. Problemet var att det var så kallt, fönstrena hade fastnat på grund av kylan (eller isen). Ja, ni ser själva istapparna som hänger på fönsterluckan. Efter en kraftansträngning lyckades jag få upp fönstret.



Fick mina naglar målade av syrran veckan innan jag blev sjuk. =)

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahaha, vilket roligt och bra inlägg. Du har visst en liten komiker i dig tror jag... Hihihihi... :)) Sjukmaten ja.. den kan vara riktigt god när man fått aptiten tillbaka igen! Hihi



Det ser ändå ut som att du har haft en mysig sjuk-tid och hoppas att du hunnit vila ut dig och slappat lite :D

2010-02-05 @ 22:34:14
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Haha, söt hand också med dina söta små naglar. Ihopknölad sådär gulligt hihi

2010-02-06 @ 00:57:36
URL: http://yannii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0