Nostalgiskt
» 2011-10-30 ~ 22:29:27 Tro & livsstil «



Håller på att röja här hemma och hittade den här CD-skivan som jag fick när jag precis hade gått ut Lärarutbildningen i Malmö. Det började med den här skivan och slutade med att jag bodde i Falkenberg i fyra år och jobbade i Ätran.



Så mycket har hänt sedan dess. Det var en underbar, uppfräschande tid och jag lärde känna många nya vänner och kollegor. Församlingslivet och andra kristna människor fick en helt ny del i mitt liv och jag kan säga att de är den del som jag saknar mest sen jag flyttade därifrån.

Och så min söta lägenhet förstås där jag hade min egen lilla värld. Jag lärde mig att bli vuxen och ta hand om mig själv och inse att det faktiskt KAN vara roligt att laga mat, när man har tid och lust och inte är hungrig som en varg...

~*~*~*~

Så många minnen som väcks till liv bara för att man hittar en bit kartong och lite plast.... men nä, jag ska inte spara skivan av nostalgiska skäl, den har redan fullgjort sin uppgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0