Folk som alltid ska tycka och tänka
» 2012-07-29 ~ 01:02:00 Allmänt «

Jag är bara så trött på människor som jämt ska ha åsikter och ska tycka så mycket och speciellt tror att de alltid vet bäst om kändisar. Så fort det är en kändis som gör något, säger något, inte gör något eller inte säger något så ska de uttrycka sin åsikt och kommentera och ha sig. Ibland när jag läser kommentarer på folks inlägg blir jag bara upprörd. Folk tror verkligen att de kan skriva vad som helst och hur som helst bara för att det är på internet och de sitter bakom sina användarnamn eller är anonyma.

Någon skriver något på Twitter och genast ska hundra andra skriva vad de tycker och analysera det. Kom igen, vem bryr sig egentligen...? Varför måste de tycka så mycket? Hade de brytt sig lika mycket och skrivit av sig på samma sätt om det inte hade varit nån "allmän person"? Det är lite som på jobb: alla vet precis hur det är i skolan och hur det ska fungera och har den BÄSTA lösningen, fastän de inte jobbar där eller ens är där mer än kanske tjugo minuter i snitt i veckan. Men alla människor ska ändå TYCKA och VETA bäst om stället. De som vet bäst är aldrig där. Men alla vet ju hur det är i skolan, för ALLA har ju gått i skolan, har själva varit där. Just det.. för när jag gick i skolan så var det si och så. Med betoning på gick (det har ju inte hunnit förändras nånting, nä då....). Det känns som att så fort något är allmänt så blir folk experter på det, fast de kanske inte vet ett dugg...

Det är inte så att jag menar att folk inte ska skriva vad de tycker... men måste de göra allting så stort alltid? Minsta lilla ska analyseras. Det som stör mig är väl också de negativa kommentarerna och besserwisser-fasonerna. Och som en beställning på posten går dessa tyckare alltid vidare till 人生攻擊 när de inte har nåt mer vettigt att tillföra; börjar skriva om HELT irrelevanta saker och blir totalt off-topic. @.@
 
Jaja, jag antar att det är mitt eget fel. Jag ska bättra mig från och med nu; sluta läsa vad folk skriver och tycker om de artister som jag gillar. Folk ska som sagt alltid tycka nåt, så fort det händer nåt eller inte händer nåt, om idolerna rör på sig eller sitter ner eller tittar på en bild så har folk hundra olika åsikter och ska argumentera för det. Men jag ska lösa det enkelt, genom att skippa kommenterarna och tyckandet... Jag vet att ordet är fritt på nätet, men jag behöver ju inte läsa allt strunt som skrivs. T_T
Trackback
RSS 2.0