Siwon - en till idol som är stolt över sin tro
» 2012-04-01 ~ 00:35:05 Tro & livsstil «

Jag vet inte varför jag blir så glad när jag upptäcker kristna idoler... men det är lite samma känsla som när man träffar en människa och upptäcker att man delar samma tro. Det är nåt som förändras då, för det finns liksom ett band mellan kristna syskon, man har nåt gemensamt fast man är helt olika, nåt grundläggande i ens liv som är större än de egna intressena. Vi har samma Herre och samma mål. Jag säger inte att alla kristna tycker likadant eller ens tolkar Gud och Bibeln på samma sätt, men vi är lemmar av samma kropp, så vi "angår" varandra.



Jag är glad att se kristna artister och idoler som är verksamma och öppet visar sin tro, för de är så offentliga personer och de har om någon möjlighet att påverka människor. De kanske inte leder människor till tro direkt, men att så frön är också viktigt och att vittna om Jesus med sitt liv så att människor har en chans att se vad Gud kan göra i ens liv.

Detta är ett gammalt klipp, men jag har just hittat det. Siwon använder sitt eget solonummer på konserten för att sjunga "Who Am I", en lovsång av Casting Crowns och jag tycker att det är helt underbart att atmosfären där för en stund känns som en lovsångsgudstjänst när de andra i gruppen sjunger med och Siwon tackar Gud.



Han kanske inte uttalar alla engelska ord perfekt, men han har lyckats fånga melodin rätt och hans hängivenhet i sången gör den härlig att lyssna på. Dessutom har han en fantastisk röst. ♥

Jag tror att det var i samma veva som han spelade in Oh! My Lady och det finns en scen där han sjunger första raderna av samma lovsång, när han spelar en idol som sjunger för sina fans.


Who Am I - Casting Crowns
(texten har jag hittat här)

Who am I, that the Lord of all the earth
Would care to know my name
Would care to feel my hurt
Who am I, that the Bright and Morning Star
Would choose to light the way
For my ever wandering heart

Not because of who I am
But because of what You've done
Not because of what I've done
But because of who You are

I am a flower quickly fading
Here today and gone tomorrow
A wave tossed in the ocean
Vapor in the wind
Still You hear me when I'm calling
Lord, You catch me when I'm falling
And You've told me who I am
I am Yours, I am Yours

Who am I, that the eyes that see my sin
Would look on me with love and watch me rise again
Who am I, that the voice that calmed the sea
Would call out through the rain
And calm the storm in me

I am Yours
Whom shall I fear
Whom shall I fear
'Cause I am Yours
I am Yours


Trackback
RSS 2.0