Utseende som man föredrar
» 2017-04-27 ~ 10:04:37 Mode «

Oj, hittade ett inlägg från 2012 som var kvar i utkast. Undrar varför jag inte publicerade det? Säkert bara för att jag lekte runt och hade kul - och att det bara är jag som ser likheterna jag snackar om xD.
 
Lite roligt att läsa igen i alla fall. Från att försöka visa på min "teori" verkar inlägget sluta med att hitta likheter mellan olika idoler... XD
 
~* ~* ~
 
2012-07-29
 
Jag har en teori... som inte är en teori egentligen och än så länge är den bara baserad på mig, hehe... Min teori är att de personer som man tycker ser bra ut har vissa likheter i ansiktsdragen; det är en viss typ av utseende som man föredrar. Det kan vara vissa drag (näsa, ögon, mun), eller en viss stil, hårfrisyr, ansiktsform eller nåt annat som gör att de liknar  eller påminner om varandra, som är den gemensamma nämnaren. För min del har jag olika kategorier av utseenden som jag gillar.
 
 
"Jackie Lui"-kategorin
 
Kännetecknas av en smal och hög näsa, smalt och "spetsigt" ansikte, gärna långt hår. Antingen så är det ett väldigt vanligt utseende eller så är det bara jag som har hittat ovanligt många, hehe... ^^;; Är det näsan? Munnen? Eller ögonen? Men visst påminner de om varandra?
 
Kimura Takuya.
 
Yamashita Tomohisa.
 
Jung Yonghwa. En del människor är verkligen bildsköna.
 
Lee Jungshin. Chibi-varianten.
 
Kim Jae Wook. Lite smal i ansiktet, men dragen finns där.
 
Hugh Grant. Lite fler rynkor nu, men jag tycker han åldras med värdighet.
 
 
"Louis Koo"-kategorin
 
Här tror jag nog likheten handlar mer om ansiktsform, hårstil eller kroppsbyggnad än om ansiktsdrag. Uttrycket 青靚白淨斯斯文文 är en bra beskrivning (gäller även om de är mörka i hyn). Det innebär att de har ganska rena drag och är allmänt snygga; de flesta människor kastar en blick på dem och kan hålla med att de ser hyfsat bra ut. Dessutom är de långa och välbyggda - 180 cm är en bra längd i Asien. 
 
Raymond Lam.
 
Lu Yi. Han ser ut att kunna vara lillebror till Jacky Cheung ibland.
 
Mr Perfect Choi Siwon.
 
Lee Min Ho. En yngre, mer välbyggd och manligare version av Ikuta Toma.
 
Legolas (inte Orlando Bloom) i Sagan om ringen tillhör också den här kategorin. 
 
EDIT
Robin, min pojkvän, kan jag nog också placera i "Louis Koo"-kategorin, fast i mina ögon är han förstås snyggast av dem alla. XDDD
 
 
"Andy Lau"-kategorin
Höga kindben och markerande näsa vilket ger ansiktet karaktär. Och rynkorna förstås. De som platsar här är bl.a. Tom Cruise och Pierce Brosnan
 
 
Kan knappast kalla det för en kategori när de bara är två, men här är...
 
Michael Miu vs Leon Lai.
 
Tony Leung vs Vic Chou.
 
Stephen Chow vs Joe Ma.
 
Kathy Chow vs Toda Erika
 
Yoon Eun Hye vs Nagasawa Masami 
 
Ja, det finns fler, men jag orkar inte... Ni fattar ju vitsen. Frågan är... är personer som vi tycker är snygga snygga, eller tycker vi att de är snygga för att de har de här dragen som vi tycker är tilldragande?
 
 ~*~*~*~
 
Kame då? Hehe... han är i sin egen klass. ^3^ 
Kame påminner om Kimura Takuya ibland, pga hårfrisyr, minspel och sättet att föra sig, förmodligen för att de båda är stylade i Johnny boys stil. I en del foton i en viss vinkel ser han ut som Raymond Lam. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0