I Kinamockaskogen....
» 2009-11-12 ~ 17:45:42 Språk «

Ungarna i skolan försöker chocka mig genom att sjunga den här sången, fast de lyckas inte särskilt väl, eftersom man redan sjöng den när jag gick på dagis och dessutom är nog den versionen jag har lärt mig något mer vulgär än deras.

Finns hur många versioner som helst därute, men vår var väl ungefär såhär:


I Kinamockaskogen där bodde en familj,
och mamma laga' maten och pappa reste sig.

Och lillan satt på pottan och gjorde marmelad,
då kom en liten råtta och fråga' vad det var.

"Håll käften, lilla råtta, det angår inte dig,
för det jag har i pottan, det lagar jag åt mig."

Och lillan satt på taket och lillan ramla' ner,
och lillan födde ungar med röven upp och ner.

Den förste kunde springa, den andre kunde gå,
den tredje satt i hålet, den fjärde putta' på.

Tjohej!




Hur går er version? ^^

Kommentarer
Postat av: Alexandra

hihi härliga ungar =)

2009-11-14 @ 08:51:48
Postat av: K

Den kommer jag ihåg! Hade nästan glömt den, haha. Hur var ungarnas version, den som var light?

2009-11-14 @ 12:16:40
Postat av: Erica

Jag kan inte riktigt deras version exakt, men den slutar ungefär efter att lillan har sagt 'håll käften' till lilla råttan... Det är typ höjdpunkten på deras version. ^___^

2009-11-14 @ 12:38:07
URL: http://jica.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Hahahaha herregud... jag kommer ihåg att vi sjöng den, men tänkte inte så mkt på innebörden, den är fasen ta mig riktigt vulgär.. varför lärde dom oss sjunga den på DAGIS???? :P

2009-11-17 @ 16:06:23
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Jaha men nån måste det ju ha kommit ifrån även om de äldre ungarna kan de, fick de lära sig den i skolan då el? Haha

2009-11-17 @ 18:48:01
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: linnea

I hackebackeskogen, där bodde en familj, där mamma laga maten och pappa rensa sill



och lillan satt på pottan och gjorde marmelad, och då kom lilla råttan och fråga vad de va

"håll käften med dej råtta, det angår inte dej, för det jag har i pottan, det ska jag ge min tjej"



och tjejen satt på taket, och tjejen ramla ner, och vi ska ha begravning imorron klockan 3.



o vi har ingen flagga, men det går bra ändå, för vi kan ta en kärring och måla gul och blå

hejdå!



haha, så sjöng vi när jag gick på dagis iallafall >.<



ha det bra! (:

2009-12-29 @ 01:55:44
URL: http://lixies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0